
Estafette-interview #25 | week 45
Het estafette-interview is een podium, speciaal voor onze leden, zodat we elkaar – juist nu – nog beter leren kennen. Daarom geven we de komende tijd onze VSRR-leden de ruimte om meer over zichzelf te vertellen aan alle andere leden. Elke woensdag valt het interview op je digitale deurmat. Deze week stellen we je voor aan Joeri Brugman.
Naam en bedrijf
Joeri Brugman, zelfstandige positionerings- en merkstrateeg. Door mijn marketingstudie in Rotterdam terecht gekomen. Nooit bedacht om hiermee in bouw en vastgoed terecht te komen, maar door mijn afstudeeropdracht bij een vastgoedcommunicatiebureau wel gebeurd. Als marketeer bij diverse bureaus, PwC en een projectontwikkelaar gewerkt voor de fijne kneepjes van het vak. Inmiddels tweeëneenhalf jaar zelfstandige als positionerings- en merkstrateeg voor uiteenlopende bedrijven in onder andere IT, bouw en vastgoed, industrie en dienstverlening. Ik ben gespecialiseerd in het (her)positioneren van bedrijven met een heldere propositie en onderscheidende strategie. Alsmede het coachen van ondernemers. Gericht op het zo onderscheidend en klantgedreven mogelijk maken van organisaties.
Waar woont je huis, wat voor relatie, kinderen?
Al ruim 25 jaar woon ik met heel veel plezier in Rotterdam, waarvan 15 jaar in het geweldige MaHo-kwartier. Ik heb een relatie, maar we wonen nog niet samen. We zijn wel in de stad op zoek naar een bijzonder, historisch pand van minimaal 150m2. Dus mocht je iets weten 😉
Waar kunnen we je van kennen?
Uiteraard als de enthousiaste voorzitter van de VSRR, die ik in 2009 heb opgericht. In de afgelopen jaren heb ik de gebieds- en projectcommunicatie gedaan voor onder andere Kanaleneiland Centrum, villapark Klein Alblas en waterstad Goese Schans. Momenteel realiseer ik bijvoorbeeld de herpositionering van IT-bedrijven WeAreFrank en Nsecure en groothandel Rehamij en doe ik de marketing van het kantorenfonds van Bouwinvest. Voor de VSRR-leden Wijnhof Vastgoedonderhoud en Bouwbedrijf Bakker Arkel realiseer ik diverse projecten en voor INSPIRE Real Estate en Leyten ben ik momenteel verantwoordelijk voor de marketingcommunicatie van het voormalige Unileverterrein naar een nieuwe stadswijk voor Vlaardingen.
Waar kunnen we je voor bellen?
Je kunt mij sowieso altijd bellen voor een culinair feestje. Maar ook om je te helpen met het creëren van enthousiaste klanten en medewerkers; je beste ambassadeurs en promotors van je merk. Hiervoor richt ik mij, naast de juiste marketingstrategie, op het creëren van een uitzonderlijke klantbeleving en het overtreffen van verwachtingen.
Waar vinden we je op zondagmorgen?
Waarschijnlijk in bed, liefst met verse croissants en een relaxte Spotify-afspeellijst.
Beste restaurant
In Rotterdam absoluut Héroine. Voor verrassend, haute cuisine Indisch (mijn roots) eten Anneke’s Kitchen op Texel.
Mooiste gebouw
Veel monumentale en stoere, industriële gebouwen in Rotterdam. Vooral als deze respectvol zijn getransformeerd voor een nieuwe toekomst.
Eerste herinnering aan Rotterdam
Niet de beste: Perron 0 bij het Centraal Station toen ik voor het eerst met de trein aankwam vanuit mijn dorp. Tot overmaat van ramp van mijn ouders was mijn eerste studentenkamer ook nog eens aan de, toen nog beruchte, Mathenesserdijk in Spangen.
Mooiste plek in Rotterdam
Sinds de coronacrisis ontdek ik wandelend en op de fiets steeds meer onverwacht mooie plekken in de stad, bijvoorbeeld Oud-Charlois. Ik voel mij extra trots als ik de fantastische skyline vanaf de Maas of de Van Brienenoordbrug zie.
Inspiratiebron
Doeners en durfals; doorzetten waar anderen al stoppen. Vrij en creatief durven te denken en handelen en daarmee succesvol worden.
Guilty pleasure
90’s dancemuziek, en soms hardstyle. Ik heb een paar jaar terug een aantal commerciële 90’s feesten georganiseerd in WTC Rotterdam.
Afgelopen maand meest gedraaid op Spotify
90’s dance natuurlijk en relaxte zondagochtend tunes
Wat doe je het liefst als je niet werkt?
Ik heb in de coronatijd online bokstraining ontdekt; uitputtingsslag en bevredigend tegelijkertijd. Daarnaast loop ik hard en ontdek zo ook steeds meer van Rotterdam. Buiten corona ontdek ik graag zoveel mogelijk van de wereld en de skipistes in Frankrijk en Oostenrijk. En natuurlijk, samen met de andere bestuursleden, steeds weer mooie activiteiten mogen organiseren voor de VSRR.
Wat is het leukste dat je afgelopen maand hebt gedaan?
Onlangs weer een fiets aangeschaft (na 15 jaar) om ook Rotterdam en omgeving te ontdekken. Blijkt dat ik over een aantal plekken in de stad volkomen onterechte vooroordelen had. Omringende plaatsen zijn ook prima bereikbaar en je ziet en beleeft veel meer. Mijn auto gebruik ik dus nóg minder.
Wie / welke specialismen heb je nodig in je dagelijks werk?
Specialisten die mij aanvullen in mijn strategische werk; vormgevers, tekstschrijvers, fotografen, webdesigners etc. Maar ook mensen die mij op uiteenlopende onderwerpen kunnen inspireren om verder te komen.
Hoe kun jij andere leden verder brengen in hun werk?
Het effectief bereiken van je doelgroep met een onderscheidende positionering en boodschap. Door niet je product/dienst, maar je klanten en medewerkers centraal te stellen creëer je veel meer impact en resultaat. Ik breng je verder van strategie tot en met uitvoering en door coaching van je team.
Wat is het beste carrière advies wat je ooit hebt gehad?
Start je eigen bedrijf!
Wat wil je later worden?
Een steeds verbeterende versie van mijzelf, maar vooral ook een levensgenieter.
Ik geef het stokje door aan Fred Broekhuizen van Bouwbedrijf Bakker Arkel en wil van hem ook nog weten: Wat zou jij als bouwer nog heel graag willen realiseren en waarom?
Vraag speciaal aan jou van Petra Reijntjes van Sweco: Wat denk je dat er voor altijd anders zal zijn na corona, specifiek in de vastgoedsector?
We moeten heel anders naar ruimtegebruik kijken. Vaker thuiswerken blijft wel; kantoren zijn geen traditionele werkplaatsen meer, maar inspirerende ontmoetingsplaatsen. Dit betekent nogal wat voor de gevraagde vierkante meters (veel minder?) en de inrichting. In je woning wil je dan weer wel een volwaardige werkruimte. Daarnaast hebben we ook volop het gemak en de snelheid van thuiswinkelen ervaren, dus winkelstraten moeten veel meer op beleving en service inzetten, met minder eenheidsworst. Veiligheid en gezondheid in gebouwen zullen voor gebruikers belangrijke thema’s blijven. Waar eerst duurzaamheid speerpunt was, is nu well being cruciaal.
Joeri Brugman
LinkedIn
W www.joeribrugman.nl
M welkom@joeribrugman.nl
T 06 383 158 27